Research Round Tables

11.5.2022: Ádám Havas - “Swinging” Cultural Difference in Eastern Europe: The Genesis and Structure of the Hungarian Jazz Diaspora

30.3.2022: Monika E. Schoop und Melanie Ptatscheck - #GenderMachtPop: Machtstrukturen in der populären Musik

9.6.2021: Mario Dunkel - Zur Konstruktivität von Jazzgeschichte: Implikationen für Jazzforschung und Jazzdidaktik

25.11.2020: Sean Prieske - “Viele verschiedene Bälle in einem Koffer”: Musikalische Selbstverortungen im Kontext von Flucht

24.1.2020: Kira Dralle - And Four Unnamed Black Musicians: On the Memorialization of Black Jazz Musicians in the Third Reich

6.11.2019: Kyle Devine - Decomposed. The Political Ecologies of Jazz and Popular Music

20.3.2019: Matt Brennan - Kick It: A Social History of the Drum Kit

6.11.2018: Nicholas Gebhardt - Vaudeville Melodies: Creative Fragmentation in Popular Song

13.6.2018: Sandra Danielczyk - Die Imagekonstruktionen von Diseusen im Kabarett der Weimarer Republik: Margo Lions groteske Version
der "Neuen Frau"


14.3.2018: Tom Perchard - Towards a History of Pop Music in the 20th-Century Home

29.11.2017: Loes Rusch - (Female) Jazz Professionals During the Interbellum Period

18.10.2017: Michael Rappe - Diggin` Knowledge: Über Hip Hop forschen

31.5.2017: Ralf von Appen - Inszenierung und Performance von Authentizität in populärer Musik

23.3.2017: José Dias - New Approaches to Ethnographic Jazz Research

25.1.2017: Holger Schwetter - Chronotypische Musikanalyse der ländlichen Rockdiskothek: Qualitativ-rekonstruktive und
analytische Zugänge zu Musik-Erleben und musikalischer Form


9.11.2016: Tony Whyton - I Want to Talk About You: Understanding the Legacy of John Coltrane